Syyskuulumisia R.M. Heinolta

Älä anna ensilumien yllättää – varaa talvisäilytyspaikka R.M. Heinolta

Tuomalla pyöräsi talvisäilytykseen R.M. Heinolle Tampereelle tai Espooseen varmistat pyörällesi parhaan huolenpidon talvisäilytyksen ajaksi. Talven aikana teetät meillä vaivattomasti määräaikaishuollot, kulutusosien uusinnan ja varustelun.

Huom! Tampereella myös vesijettien talvisäilytys.

Ducati Global Dealer Conference 16.-18.10.2022 Italiassa Sardiniassa

Huolimatta globaaleista ongelmista, mitkä ovat aiheuttaneet päänvaivaa ja lisäkustannuksia koko toimitusketjulle, on kuluva vuosi ollut Ducatille erinomainen. Tästä saa ilman muuta kiittää tämän vuoden hienoa mallistoa, josta osa jatkaa myös ensi vuoteen.

Uutuuksiakin on luvassa, kuten olemme Ducatin mallistojulkistuksista nähneet ja jäljellä olevien jaksojen osalta niitä tulee lisää. Suosittelemmekin katsomaan seuraavat premier-esitykset 28.10. ja 7.11.

Jos tämän reissun pohjalta pitäisi ennustaa ensi vuotta, siitä tuskin tulee huonompi kuin tästä vuodesta. Mallisto on ollut jo erinomaisen hyvä ja parannuksia tulee koko rintamalla. Osin suurempia, osin pienempiä. Ducati julkaisi myös uuden strategiansa. Ducatit mielletään tällä hetkellä Premium-luokan laitteiksi ja tulevaisuudessa tähdätään ylempään Premium-luokkaan. Se ei tapahdu pelkästään korulauseilla vaan siihen lähdetään mm. kohottamalla laitteiden tasoa entisestään.

Kaiken kaikkiaan näin Ducati-maahantuojan näkökulmasta erittäin positiivinen viesti, tästä on hyvä jatkaa!

Oletko kyllästynyt kolailemaan, lapioimaan lunta tai pyytämään naapurin apua lumitöihin? Jos olet, niin hanki nyt huippusuosittu Polaris Sportsman 570 Winter Pack -talvipaketti ja lisävarustele Winter Pack + edulla!
Polaris Winter Pack

– Sportsman 570 4×4 T3b 2022 vihreä tai valkoinen (sh. 10490 €)

– alkuperäinen pikakiinnitteinen Glacier Pro 150 cm puskulevysarja (sh. 1053 €)

– alkuperäinen laadukas Polaris HD sähkövinssi 2500 lbs (sh. 379 €)

Koko paketti 10490 €, etusi 1432 €

Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Tarjous voimassa 1.9.-31.12.2022 aikana tehtyihin kauppoihin. Tarjousta ei voi yhdistää muihin tarjouksiin.

Tervetuloa R.M. Heinolle Tampereelle tutustumaan Polarikseen laajaan mallivalikoimaan.
Harley-Davidson 2022-malleja heti toimitukseen

Varastossa Sportster Nightster, Softail Fab Bob, Softail Standard, Road King Special, CVO Street Glide MY21, Road Glide ST, Street Glide ST, Pan America Special, Pan America, Ultra Limited.

Lisäksi kesän 2022 demopyörät nyt myynnissä! Road Glide ST, Sport Glide, Sportster S, Nightster.
Harley-Davidsonit R.M. Heinolta Espoosta.
Suzuki 2022-malleja heti toimitukseen

Varastossa GSX-S 1000 GT, GSX1300R Hayabusa, GSX-S 1000, GSX-S 950, V-Strom 650 XT, GSX-S 125A MY19.

Mr Ducati – Jukka Eerolan 25 vuoden vaikuttava ura R.M. Heinolla

Siinä missä pitkät työurat saman työnantajan kirjoilla ovat vähenemään päin, löytyy myös ilahduttavia poikkeuksia. Jukka Eerola on yksi heistä. Mikä on saanut pysymään ja mitä seuraavaksi, mm. näihin saadaan vastaus alla Jukan haastattelun myötä.

Mikä sai kiinnostumaan Ducateista?

Olin alun perin hyvin japsihenkinen ja omistin myös japanilaisen erikoisvarustellun sporttipyörän. Olin ollut ehkä vuoden verran töissä R.M. Heinolla, kun silloinen maahantuoja toi koeajettavaksemme muutamia Ducatin malleja. Minulle valikoitui vakio Ducati 900SS. Koeajo teki melkoisen vaikutuksen! Pyörä oli todella notkea kääntymään, meni juuri minne halusin. Tuntui että se melkeinpä itse hoitelee ajamisen ja parhaat ajolinjat eikä minkäänlaista rauhattomuutta esiintynyt. Koneessa olisi tosin saanut olla siihen aikaan enemmän potkua. Koeajon jälkeen toimitusjohtajamme Raine kysyi suostuisinko huoltamaan Ducateja ja siitä se sitten lähti. Alkuun Ducati-rintamalla oli hiljaisempaa, mutta jonkin ajan kuluttua en enää juuri muuta ehtinyt tekemäänkään.

Mikä sai perehtymään merkin saloihin, myös omalla ajalla?

Se lähti siitä, että huoltotuki oli aika vähäistä ja kun tietoa ei saanut tarpeeksi, täytyi itse tutkia ja selvittää yön hiljaisina tunteina vastaukset ongelmiin ja parhaille työmenetelmille (esim. ruiskujen kunnollinen säätö jne.). Nykyään tuki on jo selvästi parempaa! Varmasti se on myös sellainen äidinmaidon mukana saatu asia. Olen aina halunnut tehdä asiat pikkutarkasti, ehkä vähän turhankin ja tuntuu että iän myötä, kun haluan kuitenkin edelleen kehittyä, niin homma on mennyt koko ajan aikaa vievämpään suuntaan.

Mikä tekee Ducatista paremman kuin muut?

Alusta. Se on mielestäni edelleen Ducatin parhaita ominaisuuksia! Myös tekniikka kokonaisuutena on mennyt valtavasti eteenpäin ja on siltäkin osin ilman muuta maailman parhaiden joukossa. Lisäksi Ducati on kaunis ja näyttävä, kyllä italialaiset osaavat muotoilun!

25 vuotta mennyt, mikä on muuttunut?

Aiemmin Ducatin mallisto oli varsin suppea ja uudistuminen hidasta, mutta ajan myötä mallisto on laajentunut ja joka vuosi tulee mielenkiintoista uutta. Onneksi samalla myös tehtaan tuki on parantunut. Huoltovälit ovat selkeästi pidentyneet ja tehtävät huoltotoimenpiteet järkiperäistyneet. Jos nuo mainitut ovat tietyllä tapaa selkiyttäneet huollon tehtäviä, niin lisää mielenkiintoa on tuonut sähköjen ja avustimien voimakas lisääntyminen. Nämä tekevät pyörästä paremman kuljettajalle, mutta myös hieman monimutkaisemman huoltajalle ja lisäävät tietenkin vastuuta työstä. Toisaalta, enää ei vaihdeta suuttimia kädet bensassa, vaan seosta säädetään siististi tietokoneella.

Kenelle Ducati sopii?

Kaikille vähintään A2-kortin omaaville! Mallisto on nykyään niin laaja, että sieltä löytyy lähes joka lähtöön, pois lukien oikein isot matkapyörät. Ducateja onkin myyty normaalikäytön lisäksi niin autokouluille kuin ratakäyttöönkin. Monia malleja saa nykyään myös A2:na.

Jukka esittelee uuden Ducati ST3:n huollon harjakaisissa maaliskuussa 2005

Mikä on jäänyt erityisesti mieleen?

Messut on aina hieno tapahtuma, kun pääsee jutustelemaan asiakkaiden kanssa muutenkin kuin ruuvari kädessä. Asiakkaat ja asiakaspalvelu ovat ehdottomasti aina olleet työni suola. Joistakin asiakkaista on tullut minulle hyviä ystäviä. Ainakin nykyisen huoltohallin harjakaiset maaliskuussa 2005 on ollut mieleenpainuva. Halli oli muuten valmis, mutta ennen kalustamista pidimme harjakaiset, joihin kutsuttiin runsaasti asiakkaita. Huoltohalli ja sen yläkerta olivat täynnä porukkaa, tarjottiin juomista ja syötävää, näki mukavia asiakkaita ja pääsi puhumaan myös muuta kuin työasioita. Hienoja ovat myös ne tapaukset, joissa olen löytänyt ratkaisun johonkin oikein erikoiseen ongelmaan. Sellaisesta saa myös sitä työn iloa.

Tulevaisuus?

Ainakin Rainen isälle Martille lupasin hänen ojentaessaan hopeisen mitalin 20 vuoden palveluksesta, että voi ojentaa minulle myös kultaisen mitalin kun 30 vuotta täyttyy. Siis syksyllä 2027, katsotaan sitten jatkoa…

R.M. Heino kiittää suuresti Jukkaa tähänastisesta ja toivoo yhtä hyvää yhteistyötä myös tulevaisuudessa!